推薦 Begin Again 這部電影!相當好看~

 

裡面的歌曲都是為電影量身打造,不但好聽、也勾起那些動人的故事

 

最紅的當然是主題曲 Lost Star,男女主角個兩個版本各有風味

 

但我對Tell Me If You Wanna Go Home 這首更有共鳴

 

 

 

 

雖然希望你回到我身邊,但那已經不可能了

 

有一部份的我就這麼跟著死去了

河水就像時間,不分日夜一路不停不停地流逝

根本無法阻止

 

頭也不回的走吧

拜託不要看我

只要一個眼神我會立刻潰敗

 

 

 

 

Tell Me If You Wanna Go Home by Keira Knightley

收錄在Begin Again OST

 

 

 

其實這首歌很輕快好聽,但不曉得為什麼就想寫下那麼憂傷的心情…

可能是因為我明白,能說得雲淡風輕

就代表一切都無可挽回了

 

這個mv剪輯得很棒!

有看過電影的人一定會很有共鳴

但提醒一下有(大概是全部劇情的)電影劇透喔

 

 

 

 

 

"Tell Me If You Wanna Go Home" by Keira Knightley

 

 

 

Maybe

You don't have to smile so sad

Laugh when you're feeling bad

I promise I won't

 

Chase you

You don't have to dance so blue

You don't have to say I do

When baby you don't

 

試試看

你不用悲傷的微笑

大笑吧~當你心情低落

但我辦不到

 

追尋

你無須憂鬱的跳舞

也不必說「我願意」

當你並不這麼想

 

 

Just tell me

The one thing you never told me

Then let go of me

Hell just throw me

 

Maybe if you wanna go home

Tell me if I'm back on my own

Giving back a heart that's on loan

Just tell me if you wanna go home

 

直接告訴我

那件你從未啟齒的事

然後將我放逐

就說吧

 

你會回來嗎?

我是不是只剩自己?

你的心已不屬於我

 

 

Oh maybe

You don't have to kill so kind

Pretend to ease my mind

When baby you won't

 

Oh sugar

You don't have to be so sweet

I know who you're going to meet

Don't say that I don't

 

喔你不需要手下留情

假裝體貼我的心意

反正那根本沒用

 

喔甜心,你不需要那麼溫柔

我知道你待會要去見誰

別裝了

 

 

So maybe

I won't let your memory haunt me

I'll be sleepwalking

With the lonely

 

If you're taking me home

Tell me if I'm back on my own

Giving back a heart that's on loan

Just tell me if you wanna go home

 

我不會被回憶糾纏

就算我只能和孤獨一起夢遊

 

如果你帶我回家

我會不會只剩自己?

歸還一顆不屬於我的心

你還會不會回來?

 

 

Tell me if you wanna go home

Cause I'm just not sure

Tell me if I'm back on my own

How to get back there

Giving back a heart that's on loan

And I just can't bear

Tell me if you wanna go home

If you're not there

 

你會回來嗎?

我無法確定

我是不是只剩下一個人

你的心已不屬於我

我無法承受

如果你已經不在了

 

 

Ooh ooh ooh ooh

Baby

 

If you're taking me home

Tell me if I'm back on my own

Giving back a heart that's on loan

Tell me if you wanna go

Wanna go, wanna go, wanna go, wanna

 

如果你帶我回家

我會不會只剩自己?

歸還一顆不屬於我的心

你還會不會回來?

會嗎?會嗎?

 

 

Cause I'm just not sure

How to get back there

And I just can't bear

If you're not there

 

我無法肯定

如何能重新開始

我無法承受

你已經不在了

 

 

Tell me if you wanna go home

Cause I'm just not sure

Tell me if I'm back on my own

How to get back there

Giving back a heart that's on loan

And I just can't bear

Just tell me if you wanna go home

Wanna go, wanna go, wanna go, wanna

 

Wanna go, wanna

Wanna go, wanna

 

你會回來嗎?

我無法肯定

我是不是只剩下自己一個人

如何能回到這裡

歸還一顆不屬於我的心

我無法承受

告訴我,你會不會回來?

 

 

 

 

 

[ 音 ] Taylor Swift - Blank Space 中英文歌詞 

[ 音 ] Ed Sheeran - Photograph 中英文歌詞 

[ 音 ] All I Want For Christmas Is You - Olivia Olson 中英文歌詞 

[ 音 ] Linkin Park - In The End 歌詞+中文翻譯 

[ 音 ] David Bowie – Heroes 中英文歌詞 (冰與火之歌第五季配樂) 

[ 音 ] Zedd - Clarity ft. Foxes 中英文歌詞  

[ 音 ] Taylor Swift - Bad Blood ft. Kendrick Lamar 中英文歌詞 

arrow
arrow

    蒂蒂小姐 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()