最近聽到中毒的一首!

既然如此就趕快來寫這篇吧~

 

 

喜歡Ed 的朋友,絕對不可錯過這隻結集他兒時珍貴影像的MV

可以看到他從尖叫娃兒、好奇寶寶、一路到玩音樂的青澀年代(所以說拍攝家庭錄影帶真的好重要啊!) 

不曉得Ed是哪位,單純喜歡看可愛baby影片的朋友也請馬上按下play鍵!Ed 超~萌!好想嘰咕嘰咕他喔! 

MV 亮點(哭點)很多~跟阿嬤「牽手」、送畫給媽媽、拉提琴時扮個鬼臉、表演時的緊張神情...當然不能忘了光溜溜的小屁屁!

 

歌曲本身相當優美,講述分隔兩地的羈絆,思念、不捨和萬千柔情,溫柔的嗓音就這樣逼哭遊子或遠距離的戀人們哪

 

Wait for me to come home

請再等一等,我很快就會回到你的身邊(淚)

 

 

 

 

Ed Sheeran - Photograph

    - 收錄於''X'專輯中

 

 

Loving can hurt

愛會傷人

Loving can hurt sometimes

有時 愛傷人至深

But it's the only thing that I know

但愛著你 這是我唯一明白的道理

 

 

 

And when it gets hard

當生命陷入低潮

You know it can get hard sometimes

有時 日子真的很難熬

It is the only thing that makes us feel alive

唯有愛 讓我們重新覺得活著真好

 

 

We keep this love in a photograph

讓我們將這份愛拍照留存

We made these memories for ourselves

我們就是回憶的主角

Where our eyes are never closing

在這裡頭我們充滿歡樂

Hearts are never broken

沒有人會失望心碎

And times are forever frozen still

而時間永遠停留在最美好的時刻

 

So you can keep me inside the pocket of your ripped jeans

你可以把這張相片隨身攜帶,放在你牛仔褲的口袋

Holdin' me closer

請把我牢牢握緊

Til our eyes meet

直到我們再次相遇

You won't ever be alone

你將不會感到孤單

Wait for me to come home

我會很快回到你的身邊

 

 

 

Loving can heal

愛能療癒

Loving can mend your soul

愛可以修復你的靈魂

And is the only thing that I know

而愛著你 這是我唯一明白的道理

 


I swear it will get easier

我保證 一切都會漸入佳境

Remember that with every piece of you

請求你全然地相信我

And it's the only thing we take with us when we die

因為信念,是我們能夠堅持到底的原因

 

 

We keep this love in a photograph

讓我們將這份愛拍照留存

We made these memories for ourselves

我們就是回憶的主角

Where our eyes are never closing

在這裡頭我們充滿歡樂

Hearts are never broken

沒有人會失望心碎

And times are forever frozen still

而時間永遠停留在最美好的時刻

 

 

So you can keep me inside the pocket of your ripped jeans

你可以把這張相片隨身攜帶,放在你牛仔褲的口袋

Holdin' me closer

請把我牢牢握緊

Til our eyes meet

直到我們再次相遇

You won't ever be alone

你將不會感到孤單

And if you hurt me

如果哪天你刺傷了我

Well that's ok baby only words bleed

沒關係的寶貝 那不礙事

Inside these pages you just hold me

這一路上你一直愛著我

And I won't ever let you go

而我也永遠不會離開你

Wait for me to come home

請再等一等 我會很快回到你的身邊

Wait for me to come home

請再等一等 我會很快回到你的身邊

Wait for me to come home

請再等一等 我會很快回到你的身邊

Wait for me to come home

請再等一等 我會很快回到你的身邊

 

 

 

Oh you can fit me inside the necklace you got when you were 16

你可以把我的照片 放進那條你16歲收到的項鍊墜子裡

Next to your heartbeat where I should be

這樣我就可以緊貼著你的每一下心跳

Keep it deep within your soul 

希望這份愛能沈入你的靈魂

And if you hurt me

如果哪天你刺傷了我

Well that's ok baby only words bleed

沒關係的寶貝 那不礙事

Inside these pages you just hold me

這一路上你一直愛著我

And I won't ever let you go

而我也永遠不會離開你

 

 

 

 

 

When I'm away

當我們分隔兩地

I will remember how you kissed me under the lamppost back on 6th street

我腦中一直記得那次我們在6號街的街燈下擁吻

Hearing you whisper through the phone

聽著你在電話另一頭的輕柔嗓音

Wait for me to come home

請再等一等 我會很快回到你的身邊

 

 

 

 

 


[ 音 ] Ed Sheeran - Thinking Out Loud 中英文歌詞

[ 音 ] Taylor Swift - Bad Blood ft. Kendrick Lamar 中英文歌詞

[ 音 ] R. City - Locked Away ft. Adam Levine 中英文歌詞

[ 音 ] Zedd - Clarity ft. Foxes 中英文歌詞

[ 音 ] 電影Begin Again插曲 - Keira Knightley - Tell Me If You Wanna Go Home 中英文歌詞

[ 音 ] Panic At The Disco - Death Of A Bachelor 中英文歌詞

[ 音 ] Maroon 5 – Payphone 中英文歌詞

 

arrow
arrow

    蒂蒂小姐 發表在 痞客邦 留言(4) 人氣()